Strony

sobota, 31 stycznia 2015

Taormina | Sycylia wschodnia

W połowie drogi pomiędzy Mesyną i Kataną, znajduje się niewielka, ale za to jedna z najpiękniejszych i jednocześnie najpopularniejszych miejscowości turystycznych na Sycylii - Taormina. Uroki położonego na wzgórzu, ponad wodami Morza Jońskiego miasteczka, odkrywało na przestrzeni lat wielu artystów między innymi Oskar Wilde, car Mikołaj I oraz Goethe. Jarosław Iwaszkiewicz pisał: „Kiedy słyszę słowo Taormina oczami wyobraźni widzę wysokie wzgórze, nisko rozłożone jedwabiste morze, w blasku słońca roztapiającą się jak kryształ Etnę, i w końcu całą czarodziejską scenerię grecko – rzymskiego teatru. Jest to jedyna taka scenografia na świecie” i trzeba przyznać, że w słowach tych nie ma ani krzty nieprawdy. 




Położenie Taorminy - na wzgórzu Monte Tauro, przy brzegu morza,  a do tego z monumentalną Etną w tle jest niezaprzeczalnie wyjątkowe. Już sam podjazd serpentynami robi wrażenie. Jeśli podróżujecie samochodem, warto pomyśleć o 'porzuceniu' go na parkingu znajdującym się na obrzeżach miasta, np. Porta Catania położonego od strony Giardini Naxos.  Po pierwsze Taorminę najlepiej i najwygodniej zwiedza się spacerując, po drugie i tak większość uliczek w centrum jest wyłączona z ruchu samochodowego. Do Taorminy kursuje również kilka linii autobusowych.  Z większości pobliskich miast dojeżdżają Interbusy, które za opłatą kilku Euro dowiozą Was na miejski dworzec. Ponadto w Taorminie, na stacji Taormina-Giardini, kilkanaście razy dziennie zatrzymują się pociągi z Mesyny i Katanii.


A co warto zobaczyć w Taorminie poza niesamowitymi krajobrazami ?
Przede wszystkim najsłynniejszy zabytek jakim jest niewątpliwie Teatr Grecki. Widownie i scena zostały skonstruowane w taki sposób, aby Morze Jońskie, Etna oraz wzgórza, na których położona jest Taormina, stanowiły naturalne tło dla aktorów. Współcześnie teatr w dalszym ciągu jest wykorzystywany jako miejsce koncertów. 






Gdy już jesteśmy w centrum warto zaplanować spacer Corso Umberto I – główną ulicą miasteczka, która zaczyna się przy Porta Messina i biegnie, aż do Porta Catania. Wzdłuż tej tętniącej życiem, pełnej markowych sklepów i restauracji  ulicy skupia się większość zabytków.  Wart uwagi z pewnością jest zbudowany w X w. przez Arabów Pałac Corvaja, usytuowany przy głównym placu miasta, Piazza Badia.   














Kolejnym wyjątkowo atrakcyjnym oraz iście pocztówkowym miejscem jest Isola Bella. Malutka wysepka, jednocześnie będąca Rezerwatem Przyrody, stanowiącym siedlisko dla wielu gatunków ptaków i jaszczurek.  Można się do niej dostać wąskim odcinkiem kamienistej plaży, nieustannie obmywanym przez fale morskie. Jednak uroki tego  tworu Matki Natury najpiękniej prezentują się z góry... 










Noclegi w Taorminie należą do najdroższych na Sycylii, więc wiele osób korzysta z ofert hoteli położonych w pobliskich miejscowościach jak Giardini Naxos czy Letojanni. O noclegach w Giardini szerzej pisałam TUTAJ.




Praktyczne informacje:
TEATR GRECKI - bilet wstępu do teatru - 8 euro / osobęa normalny oraz 4 euro / osoba ulgowy, otwarte codziennie od 9:00 do 19:00
PLAŻE - transport z położonego na wzgórzu centrum miasta na plażę i z powrotem ułatwia kolejka linowa. Przejazd w jedną stronę trwa max. 5 minut i kosztuje ok 3,5 euro.

30 komentarzy:

  1. oh Taormina jest w moim top 10 najpiekniejszych miast jakie widziałam!! cudowe miejsce, w Giardini Naxos byłam jakiś czas, ale podjazd autokarem na serpentynach do Taorminy przyprawił mnie prawie o zawał serca, piękne miejsce, raj na ziemi!!

    szukalam tej melodii, która leci u Ciebie w tle na blogu, ale jej nie znalazłam,moze mogłabyś mnie wspomóc jakimś linkiem czy coś>? bo naprawdę jest cudowna, łagodzi moje obyczaje...!
    pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. podpowiedź dla Krushyny - to piosenka z Ojca Chrzestnego :) pasuje wiec do Sycylii opisanej przez Agnieszkę idealnie :)
      a tu link z youtube - https://www.youtube.com/watch?v=hp0NNHzkNbo
      mam nadzieję, ze się Agnieszko nie uraziłaś, że odpisałam, ale jak tylko zobaczyłam pytanie Krushyny, to od razu wiedziałam o jaki utwór chodzi! w końcu to jeden z moich ulubionych filmów :)))

      Usuń
    2. tak to wiem Agnieszka:) ale chodzi mi konkretnie o tą wersję lub plik, bo rózni się od oryginału:)
      a teraz mi sie wydaje że tu była jednak trochę inna muzyczka, ale może mi się tylko wydaje teraz:)

      Usuń
    3. Przesyłam link do muzyczki w tle: https://www.youtube.com/watch?v=vK7ckqNwX8Q Tj. dokładnie ten plik, który dodałam :)

      Usuń
    4. Agnieszka F. - dziękuję :)

      Usuń
  2. W czerwcu było tak pochmurno na Sycylii? W tym roku właśnie w tym miesiącu jadę i mam nadzieję, że jednak cały czas będzie słońce... Chociaż po zdjęciach widzę,że właściwie szybko się przejaśniło :)

    Taormina to moje marzenie, odkąd zobaczyłam zdjęcia z tego teatru. Mam nadzieję, że rzeczywistość przerośnie marzenia...

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne zdjęcia! Zazdroszczę wycieczki i jednocześnie czekam niecierpliwie na twoje posty z Hiszpanii :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Teatr Grecki skradł mi serce! Piękne zdjęcia:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ech Taormina...To było tyle lat temu, a ja ciągle pamiętam widok dymiącej Etny i lazurowej zatoki poniżej. Cudne miasteczko. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. No..... strzał w moje gusta!;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj, Taormina, Taormina! Pięknie, przestrzennie, morsko, słonecznie, ciepło, widokowo... :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Urocze miejsce. Mam nadzieje, że kiedyś będzie mi dane je odwiedzić, a teraz pozostaje mi tylko oglądać wspaniałe zdjęcia i marzyć o podróżach;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zdjęcia ujmują swoim urokiem i aż chciałoby się przenieść do tych cudownych miejsc. Tym bardziej, że w Polsce pogoda nas nie rozpieszcza ostatnio;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepiękne miejsce. Klimat iście wakacyjny, a taki uwielbiam. Przy planowaniu wakacji wezmę pod uwagę to co właśnie urzekło mnie na tym blogu:)

    OdpowiedzUsuń
  11. ah wspomnienia wrocily... :) bylismy na Sycyli w tamtym roku na jesieni :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudowne miejsca, piękne zdjęcia. Marzy nam się Sycylia...
    Travellerko, gdzie jesteś. Tęsknię za Tobą i Twoimi pięknymi postami. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no właśnie, też się zastanawiam, gdzie się podziała Aga...?

      Usuń
  13. Mi tam nie potrzeba nic innego, wystarczy krajobraz:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Cudowne włoskie widoki i ten klimat. Można się rozmarzyć kiedy za oknem jesienna pogoda:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam Włochy, a twoje zdjęcia są obłędne :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Sycylia jest naprawdę piękna. Nie mogłam się napatrzeć na nią, gdy byłam z mężem :) Oczywiście jeżdżę w różne przepiękne miejsca, bo pracuję w Zielonej Brygadzie, ale Taormina, na której byliśmy, zdecydowanie mieści się w moim top10 z całego świata. I jest na początku listy :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny blog, pełen inspiracji!
    MEGA Ci zazdroszczę podróżowania!
    Świetne zdjęcia!
    Zapraszam do mnie:
    http://kdawid.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Lubię ten charakterystyczny dla Taorminy klimat. Warto się wybrać tam w podróż i samemu tego doświadczyć. Szczerze polecam!

    OdpowiedzUsuń
  19. Bajkowe zdjęcia! Oj jakbym chciała tam być, szczególnie jak za oknem zimaaaaa

    OdpowiedzUsuń
  20. 46 year-old Executive Secretary Dorian Burnett, hailing from Swift Current enjoys watching movies like Eve of Destruction and Origami. Took a trip to Tyre and drives a Ferrari 250 SWB Berlinetta Competizione. dowiedziec sie tutaj

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania :-)